Martin Cortesstraat 11 B
1086 XS Amsterdam
the Netherlands

T
31 20 614 90 56
F
31 20 614 90 67
M
31 622 499 863
E
Info@DankersFrank.com

Voor u als winkelier
Dankers & Frank heeft een operationeel online platform ontwikkeld voor een gezamenlijke ‘lokale acties’ nieuwsbrief.

Bent u als winkelier/ winkelcentrum of winkelgebied hierin geinteresseerd?

Een voorbeeld is het winkelgebied IJburg in Amsterdam en mogelijk diverse winkelcentra zoals Winkelhof in Leiderdorp, Luifelbaan in Leiden, Gelderlandplein Amstelveen (deze hier genoemd vanwege onze eigen directe betrokkenheid als klant).

Door gezamenlijk een dergelijke nieuwsbrief uit te geven vergroot u als winkelier het reclame bereik enorm. Niet alleen uw eigen klanten krijgen een email met uw acties maar ook de klanten van uw collega winkelier in de buurt komen op de hoogte en dit ook wederzijds.

De collectieve nieuwsbrief heeft tevens als voordeel dat men als winkelier niet zelf elke keer een hele nieuwsbrief hoeft samen te stellen/ vullen. Men kan er nu voor kiezen om regelmatig een enkele actie/ aanbieding te plaatsen of zelfs incidenteel.

Cohesie van de winkeliers

De gezamenlijke presentatie van aanbiedingen door de winkeliers ervaart de klant als prettig en vertrouwd vanwege de zichtbare betrokkenheid bij de belangen en wensen van de klant. Dit levert een toegevoegde waarde aan de aantrekkingskracht van uw winkelgebied/ centrum.

Verzamelen email adressen van potentiele klanten in uw buurt.

Het principe is dat de winkeliers emailadressen van geinteresseerden (uw klanten in de winkel) verzamelen en dan gezamenlijk de nieuwsbrief versturen aan het totale emailbestand met daarin de acties en aanbiedingen van de deelnemende winkeliers.

Het verzamelen van emailadressen kan door middel van eenvoudige papieren intekenlijsten bij de winkelier en parallel daaraan via het internet. Door middel van handige business-kaartjes op de toonbank met internet adres of een QR code wordt uw klant verwezen naar een website waar men zich kan registreren voor de nieuwsbrief.

D&F heeft enkele gratis showkaarten (A6 of A7) voor de eerst deelnemende winkeliers beschikbaar maar op = op.

Sociale media (Facebook) 

Ook via Facebook kunnen uw bezoekers/ klanten elkaar laten weten dat men dit een handige lijst vindt. Heel handig en geavanceerd is bovendien dat men ieder van uw items apart via Facebook aan de vrienden kan doorgeven. Maximale aandacht voor ieder van uw aanbiedingen!

Doelgroep en aantal

Als voorbeeld fungeert het winkelgebied IJburg. IJburg kent ongeveer 16000 inwoners verdeeld over zo'n 6000 huishoudens. Doelstelling is om uiteindelijk hiervan rond de 1800 (een kleine 30%) emailadressen te verzamelen.

Marketing technisch is vanaf zo'n 500 emailadressen in uw winkelbuurt  de gezamenlijke nieuwsbrief echter al interessant.

Periodiek aanleveren van uw acties.

Hoe?

Het aanleveren van de acties en aanbiedingen gaat met behulp van een online web applicatie. De winkelier kan inloggen en met enkele klikken een advertentie aanmaken.
Een advertentie kan bestaan uit een speciale actie of een aanbieding, geldig voor een bepaalde tijd
Ook is het mogelijk om met een barcode een 'fysieke' kortingsbon aan te maken. Met deze bonnen acties kan men aanvullende aanbiedingen samenstellen die alleen bedoelt voor zijn ontvangers van de nieuwsbrief.

Hoe vaak?

Het succes van de collectieve nieuwsbrief hangt echter wel samen met de bereidheid van de winkelier om regelmatig acties aan te leveren. Hierdoor beklijft de reclame inspanning beter bij uw klanten.
Het is daarom gewenst dat een vaste groep van winkeliers zich committeert om voor een langere periode regelmatig acties aan te leveren.
Winkeliers die niet elke week een actie hebben kunnen toch ook participeren. Het is wel noodzakelijk dat ook zij meewerken aan het verzamelen van emailadressen. Maar men kan er dus voor kiezen om slechts incidenteel (enkele keren per jaar) een advertentie aan te leveren voor de gezamenlijke nieuwsbrief.

Alhoewel het een software actiebrief betreft streeft het platform toch naar een minimaal aantal acties per periode. Dit is echter niet strikt noodzakelijk.

Vormgeving en plaatsing

De conceptuele vormgeving van de actie(s) en specifieke plaatsing op de actielijst wordt tezijnertijd nader met de winkeliers overlegd.

In principe is er een standaard actie layout inclusief logo en vrije tekst (met een maximum aan hoeveelheid) op 10 x 5 cm formaat. Andere formaten zijn mogelijk.
Doordat u gebruik kunt maken van een sjabloon is uw actie in enkele minuten toegevoegd.

Daarnaast is doorlinken naar uw eigen bedrijfswebsite, het weergeven van uw eigen keten nieuwsbrief allemaal mogelijk.
Aanvullende functionaliteit (video, geluid, beeldpresentaties e.d.) bij uw actie kan reeds deels beschikbaar of kan optioneel worden geimplementeerd.

Flexibiliteit van het platform

Er is incidenteel periodiek overleg tussen de winkeliers en D&F mbt gewenste aanpassingen, uitbreiding en aanvullende diensten.
Doordat het systeem met meerdere winkeliers opgezet wordt kan men de functionaliteit makkelijker uitbreiden.

Dagaanbiedingen

Als voorbeeld hiervan bijvoorbeeld 'dagaanbiedingen'. Diverse winkeliers die 's ochtends inkopen, naar de veiling gaan e.d. hebben aangegeven zeer geinteresseerd te zijn in de mogelijkheid tot het invoeren van hun 'dagaanbieding' zodat deze bijvoorbeeld vanaf 09.00 direct zichtbaar is op de  'dagaanbiedingen lijst' voor hun winkelgebied. Iedereen met een mobiele telefoon kan dan direct hiervan kennis nemen.

Welke winkels doen mee?

Het is noodzakelijk dat winkeliers en D&F vooraf afbakenen in welk gebied de winkeliers mee doen aan deze nieuwsbrief. Dit zodat de winkelier precies weet voor welke collega’s men emails verzamelt. 
Winkeliers en klanten moeten er namelijk vanuit kunnen gaan dat hun emailadressen niet voor andere doeleinden of elders worden gebruikt.

Bedrijven buiten de regio kunnen participeren als de deelnemende winkeliers geen bezwaar hebben. Hoe e.e.a. wordt bepaald wordt nader vastgelegd.

Kosten

Kosten voor de winkelier zijn afhankelijk van het aantal door u verstuurde aanbiedingen (lees: uw nieuwsbrief gedeelte met 1 of meerdere aanbiedingen) aan het gezamelijke bestand van emailadressen. Geen actie ingeleverd, geen kosten.

Direct meedoen?!

Tijdelijk voor alle winkeliers van een binnenkort op te zetten gezamenlijke nieuwsbrief in een nieuw winkelgebied of winkelcentrum:

Verzending naar onbeperkt aantal emailadressen voor € 25,= per nieuwsbrief! Exclusief btw.

Voor informatie over de preciese prijsstelling en voorwaarden kunt u zich registreren als belangstellend winkelier en alle informatie na login in de lounge van de winkeliers vinden.

D&F vindt in ieder geval dat deze reclame investering makkelijk naast uw al bestaande of andere reclame activiteiten

Abonnementsvorm

Periodieke adverteerders verzekeren zich middels een abonnement van plaatsing van hun actie(s).
Voor deze abonnementshouders ('early adaptors' -mede initiatiefnemers) zijn ook speciale afspraken mogelijk. Zie 'Aanvullende voordelen voor de deelnemende winkelier' na uw registratie.

Eigendom

De emailadressen zijn eigendom van de gezamenlijke winkeliers in een bepaald gebied. Dankers & Frank coördineert het verzamelen van de emailadressen, de advertenties en het onderhoud en eventuele uitbreidingen van het systeem.

Annuleren van deelname

Annuleren van deelname is altijd kosteloos mogelijk echter restitutie van een eerder aangegaan periodiek abonnement wordt niet verleend.

Kwaliteitsgarantie van uw reclame inspanning/ investering

D&F heeft uitgebreide ervaring met het realiseren van diverse dergelijke soorten internet platformen en achterliggende databases om het succes van dit initiatief en eventuele uitbreidingen te kunnen garanderen.

Daarenboven heeft D&F een internationale ervaring met online publicaties inclusief online betalingen (via diverse bank services) en kan in een later stadium zonodig ook deze functionaliteit snel en vakkundig ondersteunen voor het winkelgebied.

Voorbeeld van de D&F online nieuwsbrief

Een voorbeeld van een gefingeerde nieuwsbrief (ook zichtbaar via de QR reader op uw mobiele telefoon) kunt u zien onder 'Voorbeeld Actielijst'.

Voorbeelden van vergelijkbare reclame aanpak

Zie het voorbeeld van actiebonnen bij IJburg en een digitale folder van het winkelcentrum in Muiden onder 'Andersoortige Acties'.